Revolucionarno otkriće patentirano je i predstavljeno 1991. god. na sajmu automobila u Frankfurtu. U istoriji održavanja sajma automobila prvi put se dogodilo da sajamsku nagradu ne osvoji model automobila nego patent inovacija.   Promocija ovog proizvoda obavljena je na najnovijem modelu Ferrarija koji je proizveden u redovnoj proizvodnji. Nakon primene METABOND proizvoda postigao je brzinski rekord od 351 km/h iako je fabrički podatak o maksimalnoj brzini Ferrarija iznosio 291 km/h! KAKO METABOND FUNKCIONIŠE Patent se sastoji u tome da primenom Metabond proizvoda nastaje oplemenjivanje dodirnih kliznih površina metala materijom koja je bitni činilac legure čelika, a to je ugljenik. Molekuli ugljovodonika omogućavaju stvaranje izuzetno glatke a na trenje i pritisak veoma otporne klizne površine. Tokom procesa oplemenjivanja metalnih površina molekulima ugljovodonika trenje svih kliznih površina se smanjuje za 60%. metabond_klizne_povrsine Posledica smanjenja trenja je ušteda velike količine energije i smanjenje habanja površina metala. Metabond se hemijskim putem sjedinjuje sa molekulima metalnih površina i stvara mikronsku zaštitu koja je izvanredne tvrdoće i glatkoće. Na taj način nastaju bolji uslovi klizanja metalnih površina koje razdvaja uljni film.