Rashladna tečnost ili antifriz nalazi se u rashladnom sistemu savremenih vozila i najvažnija uloga je da odvodi toplotu sa opterećenih delova motora. Osim toga namena mu je da spreči smrzavanje tečnosti i na taj način izbegne veća oštećenja delova motora (pucanje bloka motora). Da bi rashladni sistem normalno funkcionisao potrebno je održavati preporučeni nivo antifriza u sistemu i pridržavati se preporučenog perioda zamene.   

Antifriz u rashladnom sistemu ima višestruku ulogu:

  • odvodi toplotu sa motora
  • sprečava smrzavanje tečnosti
  • sprečava isparavanje rashladne tečnosti 
  • štiti metalne delove rashladnog sistema od korozije
  • sprečava penušanje
  • sprečava taloženje
  • sprečava stvaranje kamenca

Za normalno funkcionisanje rashladnog sistema potrebno je redovno vršiti proveru nivoa rashladne tečnosti i kontrolisati tačku smrzavanja/isparavanja.

Prilikom dopune rashladnog sistema potrebno je voditi računa o vrsti antifriza koje vozilo koristi. Postoji više vrsta antifriza i to najčešće G11 - zelene boje, G11+ plave i G12 narandžaste boje. Rashladne tečnosti različite boje ne smeju se mešati. 

Antifriz se najčešće nalazi u prodaji kao koncentrovan (100%) ali se koristi razblažen, obavezno destilovanom vodom i to najčešće u odnosu 1:1. Takođe, prilikom dolivanja uvek dodavati već pripremljenu tečnost a nikako prvo antifriz pa onda vodu.

Preporučujemo da pre zimskog perioda proverite tačku mržnjenja rashladne tečnosti koja iznosi -34°C (za antifriz 50%). Osim sprečavanja smrzavanja, uloga antifriza je da poveća tačku ključanja i na taj način spreči isparavanje tečnosti pa je poželjno proveriti rashladnu tečnost i pre letnjih vrućina.